søndag 8. juni 2014

Første "kort mot kreft" kort - et 60 års kort!

Hei alle sammen!:)
I dag vil jeg vise dere "kort mot kreft" innsamlingen min sin første bestilling. (Gå inn på "Ninas hobbyrom - kort mot kreft" for å se mer om prosjektet mitt for kreftforeningen.) Et 60års kort til en mannemann som er veldig glad i alt av kjøretøy, blant annet traktorer. Jeg er ikke så veldig komfertabel med å lage kort til menn. Rett og slett fordi stilen min er ganske feminin. Men, jeg syns det er gøy å innimellom bruke litt tøffere pynt, som f.eks metallpynt for å gjøre det litt mer mannelig. Jeg vet at jeg kunne klart å lage et ekte manne-mann kort, uten blonder og blomster. Men, det er bare ikke meg!;) Slik ble resultatet:
Arkene jeg har brukt er fra en av mine store favoritter, Maja design. Jeg forelsker meg i hver kolleksjon og blir så glad hver gang jeg ser nye ark komme på markedet!:) Blomstene er fra WOC, blomstene deres er helt nydelige og jeg bruker de på så og si alle kortene mine! Metallpynten er fra Tim Holtz. Traktormotivet er fra Mo Manning og fargelagt med mine elskede copics:
Hud: E51-50-21
Blå: B97-95-93-91
Dekk: W8-4-2-00
Jakke: C5-3-1
Gress: YG97-95-93-91-63
Bak motivet er det gjemt to tags som dere ser ligger foran kortet her. De har jeg stanset ut med en die fra Magnolia. De søte små sommerfulglene har jeg stanset ut med en puncher fra Martha Stewart og fargelagt med copics for å matche traktor motivet. Jeg har brukt "Frantage - Shabby White" litt rundt om på kortet. Elsker effekten det embossingpulveret gir og bruker det på nesten alle kortene mine:)
Innsiden er i matchene stil som forsiden, med samme arkene fra Maja design. Jeg har klippet ut noen av luftballongene og satt de på 3D puter, men det syntes veldig dårlig på bildet her. Litt osteklut bak hjertene og samme metallpynt og blomset som på forsiden av kortet.
Den snille samboeren min har laget digitalstempel til meg, spesiallaget til innsamlingen min "kort mot kreft". Jeg er så uendelig takknemlig for at så mange liker, deler og donerer! Følg innsamlingen min på kreftforeningen sine sider og på facebooksiden min Ninas hobbyrom

Jeg deltar i disse utfordringene med dette kortet:
CMN - utfordring #57 fargeinspirasjon (Jeg falt for det brune/beige og blå sammen! Elsker den fargekombinasjonen!)
Cherish this - utfordring #10 favoritter (Mine favoritter jeg har brukt på dette kortet er: Copic tusjer, Maja design ark, WOC blomster, Frantage - Shabby White embossingpulver, Magnolia dise, for å nevne noen...)
The Crazy Challenge - Bingo (Lace, digi and die cut)

10 kommentarer:

  1. Very beautiful card! Thanks for joining with us at The Crazy Challenge!
    Ina DT

    SvarSlett
  2. Veldig flott kort og herlig stempel du har brukt.
    Likte tagene bakom bilde og de metall delene du har valgt.

    Takk for at du deltar hos Hobbygarasjen.
    DT Jorunn Elin

    SvarSlett
  3. Hi fabulous card, great for a male. Thanks for joining in with us at Cherish This. c

    SvarSlett
  4. Fantastisk kort!!! Så mye detaljer å studere, og jeg blir så glad for å se like flott innside!!! Takk for at du deltar hos oss i Vintage Udfordring

    SvarSlett
  5. Så kult, digger tagene! Tusen takk for at du deltar på utfordringen vår hos Kreativ Scrapping:)

    SvarSlett
  6. Så nydelig kort med morsomt motiv og mange lekre detaljer! Vakkert inni også. Takk for at du deltar hos CMN. Lykke til. Klem Elizabeth

    SvarSlett
  7. Spændende og fint kort du har lavet! Tak fordi du deltager hos Kort o mania!

    SvarSlett
  8. For et herlig kort! Masse lekre detaljer og nydelige papirer og farger!
    Takk for at du deltar hos Trykkpressa denne gangen, lykke til!
    Klem fra Kjersti:)

    SvarSlett
  9. Hej Nina,
    Vilket mysigt kort; så många fina dekorationer och en perfek stämpel till ett manskort! Jo jag känner igen dilemmat…får man sätta blommor och spets på kort till män? Om inte…vad tusan ska man dekorera dem med? LOL Tack för att du länkade upp till LLC:s juniutmaning.
    Kram, Sandy
    Owner & Operator @ Live & Love Crafts

    SvarSlett
  10. Fint kort med massor av läckra detaljer och snygg färgläggning!

    SvarSlett